Onderzoek, Design en Development voor Nederlands datacenter

NorthC Datacenters viert 5 jaar groei in binnen- en buitenland. Sixtyseven kreeg de opdracht om hun website te vernieuwen met een focus op leadgeneratie en groeiambities.

Het primaire doel was het verhogen van kwalitatieve leads en het opt-in percentage. Daarnaast verbeterden we de gebruikerservaring, het design en de meetbaarheid van de website. Ook namen we de content kritisch onder de loep: bestaande teksten werden herschreven, en nieuwe content werd gecreëerd voor drie landen. Een complete herlancering, gericht op resultaat en internationale impact.

Stefan startte met een Expert Usability Review van de bestaande website, gebaseerd op de NN/G-methode en afgestemd op NorthC’s B2B-klanttraject. Dit volgde op gebruikerstests door Synerflow. De analyse richtte zich op essentiële onderdelen zoals de homepage, product- en dienstenpagina’s en content die NorthC’s expertise benadrukt. De bevindingen werden besproken in een internationale workshop, waarna verbeterpunten werden geprioriteerd.


Concept design

Op basis hiervan werden door Stefan twee designrichtingen voorgesteld: ‘dark side of the moon’ en ‘bright side of life’, waarbij de laatste werd gekozen. Tijdens de designfase werd inzichtelijk welke componenten verbeterd konden worden in zowel functionaliteit als esthetiek. Een high-fidelity prototype vormde de basis voor de ontwikkelingsfase.

In 5 sprints naar resultaat

De nieuwe website werd gerealiseerd in vijf korte sprints met nauwe samenwerking tussen developers, designers en het internationale NorthC-team. Dankzij geavanceerde CSS-technieken werd een consistente gebruikerservaring gewaarborgd, met behoud van NorthC’s unieke vormtaal.

Binnen zes weken werd de nieuwe NorthC Datacenters-website opgeleverd. Alle formulieren zijn gekoppeld aan Salesforce Pardot, wat inzicht biedt in leadgeneratie en de effectiviteit van SEO, campagnes en social media. Het resultaat: een toekomstbestendige, efficiënte en gebruiksvriendelijke website.

 

Research, Design and Development for Dutch Datacenter company

NorthC Datacenters celebrates five years of growth nationally and internationally. Sixtyseven was tasked with revamping its website, focusing on lead generation and growth aspirations.

The primary goal was to increase quality leads and opt-in percentage. In addition, we improved the user experience, design, and measurability of the website. We also critically reviewed the content: existing texts were rewritten, and new content was created for three countries. This was a complete relaunch, focused on results and international impact.

Stefan started with an Expert Usability Review of the existing website, based on the NN/G methodology and tailored to NorthC’s B2B customer journey. This followed user testing by Synerflow. The analysis focused on key components such as the homepage, product, and services pages, and content highlighting NorthC’s expertise. The findings were discussed in an international workshop, after which areas for improvement were prioritized.

Concept design

Based on this, two design directions were proposed by Stefan: ‘dark side of the moon’ and ‘bright side of life,’ with the latter being chosen. During the design phase, it became clear which components could be improved in functionality and aesthetics. A high-fidelity prototype formed the basis for the development phase.

In 5 sprints to results

The new website was realized in five short sprints with close collaboration between developers, designers and the international NorthC team. Advanced CSS techniques ensured a consistent user experience while maintaining NorthC’s unique design language.

Within six weeks, the new NorthC Datacenters website was delivered. All forms are linked to Salesforce Pardot, which provides insight into lead generation and the effectiveness of SEO, campaigns, and social media. The result: a future-proof, efficient, and user-friendly website.

Opdrachtgever: NorthC Datacenters
Bureau: Sixtyseven
UX Research, UX Strategie, UX Design en UI Design: Stefan Hensing
Jaar: 2024