Nieuwe huisstijl doorvertaald naar User Interface Design voor website IDTV

Hoe vertaal je een nieuwe huisstijl door naar een user interface design?

IDTV, één van de grootste Nederlandse productiemaatschappijen, had net een nieuwe huisstijl geïntroduceerd, maar deze nog niet online doorgevoerd. Het belangrijkste element van de nieuwe huisstijl waren de pixels, deze vormden het DNA van het nieuwe merk. Wat je er ook mee zou maken, het is altijd IDTV. De pixels vormden de basis voor het grid van het user interface design. Zo is het belangrijkste visuele element doorvertaald naar de website. Het geeft een speels effect en zorgt ook voor een strak responsive grid.

Op de homepage speelt op de achtergrond een recente productie, welke je ook kan stoppen en animeert het grid. Het menu staat onderaan als je de website opent en toont de directe ingangen naar de 4 afdelingen binnen IDTV met een directe ingang naar careers.

Herkenbare en consistente toepassing van de huisstijl

Door het combineren van creativiteit en mijn achtergrond in branding, heb ik voor een herkenbare en consistente toepassing van de huisstijl gezorgd. Er is gekozen voor eenvoud in de templates en interactiepatronen. Zo wordt het voor de bezoeker herkenbaar, helder en consistent.

Video Beeld en Geluid prikkelen de zintuigen

Voor een productiemaatschappij is het key om video, beeld en geluid te gebruiken in de online presence. Daarom is voor iedere department en productie een trailer en/of leader bedacht. Ben je geïnteresseerd in één van de producties dan kan je een ‘notify me’ instellen. Hiermee krijg je op de door jouw gewenste manier een berichtje dat jouw programma binnenkort start op TV.

Achtergrondverhalen, diensten en uitleg over de productie

De productiepagina toont ook hier in de hero een video en is er de mogelijkheid om een trailer te bekijken. Voor de gebruikers is er een uitleg over de productie, ook goed voor de vindbaarheid. Er is beeldgebruik van achter de schermen en kan je 5 vragen en antwoorden lezen van de producent. Daarnaast is er een quote en gewonnen awards met deze productie en kan je andere producties bekijken binnen deze afdeling of een relevante vacature.

Opdrachtgever (pitch): IDTV
Bureau: Conclusion Digital
UI Design: Stefan Hensing
Jaar: 2015