Een Europese campagne voor de ontwikkeling van het kind

Eurochild en de International Step by Step Association (ISSA) starten in samenwerking met de European Public Health Alliance (EPHA) en het Roma Education Fund (REF), met steun van de Open Society Foundations (OSF), een Europese campagne voor de ontwikkeling van jonge kinderen in Europa.

Vraag

Ontwikkel een Europese campagne die overheden ertoe beweegt een beter beleid te voeren en meer overheidsgeld ter beschikking te stellen om alle gezinnen (en met name de meest kwetsbare) te helpen hun jongste kinderen in een veilige omgeving op te voeden.

Resultaat

Bureau Blanco heeft de naam en het campagneconcept mogen ontwikkelen. Voor de uitrol van de campagne heeft Bureau Blanco templates en richtlijnen ontwikkeld zodat er in ieder land communicatiemiddelen kunnen worden gemaakt door lokale ontwerpbureaus.

CAMPAGNE RICHTLIJNEN EN TEMPLATES

Om de herkenbaarheid te vergroten zijn er campagne richtlijnen en templates ontwikkeld door Bureau Blanco. Deze richtlijnen en templates zorgen ervoor dat lokale ontwerpbureau’s de First year, First Priority campagne lokaal kunnen uitrollen. Dit zorgt niet alleen voor uniformiteit, maar ook voor een snelle time to launch van de campagne.

CAMPAGNE MIDDELEN

mockups-design.com

TOOLKIT OP DE WEBSITE

Om de boodschap te verspreiden wordt op de website een toolkit aangeboden welke toegankelijk is voor iedereen. In deze toolkit worden gelokaliseerde social media graphics aangeboden die je kan downloaden om op je eigen social media kanaal te plaatsen. Daarnaast zijn er voorbeeld blog artikelen, newsletters en social media posts te vinden die je kan downloaden en verspreiden.

Als je terugkijkt op jezelf als kind, wat komt er dan in je op? Voor velen van ons, zijn het gelukkige
herinneringen. Speelgoed. Verjaardagen. Een huis. Een slaapkamer. Vrienden. Familie. Liefde.

Stel je nu je jonge ik voor, onschuldig en kwetsbaar… neem het allemaal weg. Met dat verpletterende gevoel van eenzaamheid, komt het besef dat zonder die start in het leven er geen manier is dat je zou zijn waar je nu bent.

Als de zaden van ongelijkheid worden gezaaid in de eerste maanden en jaren van het leven, wat voor toekomst wacht de kinderen dan? En, zo vraagt Eurochild zich af, wat voor toekomst hebben onze samenlevingen dan?

Daarom lanceert het Europese netwerk een dringende nieuwe campagne:
First Years, First Priority.