Optimalisatiewinst van 15 minuten per claim

Een juridisch dienstverlener ontwikkelt een nieuw digitaal claimproces. In dit digitale claimproces wordt een nieuw & belangrijk onderdeel geïntroduceerd in het applicatielandschap: een proces- & integratie laag over bestaande applicaties heen. Deze dienstverlener heeft gevraagd om  een proof of concept uit te werken. Dit PoC leunt op het Microsoft PowerAPPS platform en bestaat uit twee sprints van twee weken.

 

Designproces

Wat was het doel?

Het doel was om een PoC neer te zetten en zo de juridisch dienstverlener te overtuigen van de kracht van PowerAPPS begeleid door disciplines UX & Dev op een Agile/Scrum manier. PowerAPPS zou in principe 3 van de 4 applicatie, die door werknemers gebruikt worden, moeten vervangen.

Wat was het resultaat?

Binnen 3 ½ week is er een oplossing neergezet die van scratch af aan is opgezet dankzij een nauwe samenwerking met de Business en de Gebruiker. Hierbij is de ‘Double Diamond’ strategie aangehouden om deze twee sprints op een efficiënte en gestructureerde manier in te richten. Het definiëren van het probleem en kansen stond tijdens de eerste sprint centraal en het ontwikkelen en opleveren van de juiste oplossing tijdens de tweede sprint. De oplossing bestaat uit twee tracks, een design-track dat een toekomst maar technisch haalbare visie weergeeft ondersteund door onder andere een clickable-prototype, en een technische-track welke aantoont dat PowerAPPS ingezet kan worden als een proces- & integratie laag over bestaande applicaties heen. Onze oplossing heb ik uiteindelijk gepresenteerd aan het board.

Tags

  • PowerApps en Microsoft Power Automate (Het platform waar het design in uitgewerkt wordt)
  • User testing (Regelmatig feedback opgehaald door middel van user tests)
  • Webapplicatie (PowerApps is een webapplicatie)
  • Pressure-cooker (Er stond veel druk op de PoC en er moest veel gedaan worden)
  • Schaalbaarheid (Het PoC is erg schaalbaar, ondanks de afgebakende scope kwamen wij met een hele hoop extra ideeën en optimalisaties)

UX en UI Design: Stefan Hensing (Lead UX) en Thomas Anten (UX)