Een nieuwe strategie en betere klantreis voor ouders en opvoeders met Triple P

triple p customer journey mapping proces

Met customer journey mapping is de huidige journey welke ouders maken inzichtelijk gemaakt.

Ter ondersteuning van de nieuwe propositie, waarin ouders op zoek gaan naar een specifiek onderwerp binnen de opvoeding van hun kind, is de huidige journey geanalyseerd. Wanneer ouders een probleem ervaren – zoals een kind dat niet wil slapen of dat schreeuwt en met eten gooit tijdens het eten – willen ze een oplossing om dit gedrag om te zetten naar positief gedrag. Maar waar begint deze zoektocht naar voorbeeldig gedrag? Vaak met een zoekopdracht naar het ‘probleem’ in een zoekmachine. Uiteraard komt het ook regelmatig voor dat ouders andere ouders, hun eigen ouders of familie raadplegen over dit ‘probleem’.

Het is daarom essentieel dat je als bedrijf online goed vindbaar bent op de onderwerpen waarvoor je een oplossing biedt, of dat nu in de vorm is van een product, seminar, training of een 1-op-1-gesprek. Wanneer ouders vervolgens op de website terechtkomen, bevinden ze zich in de consideration-fase. Op dat moment gaan ze verschillende afwegingen maken:

  • Heeft Triple P ervaring met mijn probleem?
  • Welke oplossingen bieden zij?
  • Zijn hier kosten aan verbonden?
  • Hoeveel tijd kost het mij?
  • Kan ik het op mijn eigen manier doen?

Al deze vragen moeten via de website beantwoord worden. Bij het mappen van de journey is daarom besloten om te focussen op de buyer journey – oftewel het moment waarop ouders besluiten om een product van Triple P af te nemen: de decision fase.

Zoals je hierboven hebt gezien, komen er nogal wat boze gezichtjes voor in de journey. Dit markeert de pijnpunten die ouders ervaren. De uitdaging was om deze pijnpunten om te zetten in kansen. Voor elk pijnpunt zijn hypothesen ontwikkeld die de basis vormden voor de ideationfase van het designproces – oftewel het startpunt voor het ontwikkelen van de juiste oplossing voor het probleem.

Conversie funnel en Informatie architectuur

triple p conversion funnel en information architecture Triple P content driven strategie

MBTI personas voor het ontwikkelen van content en modules om de juiste boodschap te brengen

Triple P MBTI personas Happy path high fidelity wireframe

Triple P hot parenting topic pagina's

Client: Tripple P
Buro: Bureau Blanco
Jaar: 2019-2022