Over Triple P UK
“Improving lives, improving communities” – met deze propositie starten bezoekers hun journey via de homepage van Triple P UK. Begin bij het verbeteren van één leven, één familie, en werk zo aan het welzijn van de hele gemeenschap. Triple P UK richt zich op het ondersteunen van de jeugdsector (gezondheidszorg en onderwijs) door effectief en duurzaam verschillende interventieprogramma’s te implementeren.
Door Triple P UK mee te nemen in de nieuwe strategie hebben we duidelijk gemaakt dat de website het belangrijkste touchpoint is in de buyer journey. De website is ontwikkeld op basis van de behoeften van de gebruikers en is een integraal onderdeel geworden van de customer journey. Dit heeft geresulteerd in kwalitatief betere leads.
Een website die leads genereert
Waar de vorige website zich richtte op C-level, is uit onderzoek gebleken dat millennials de meeste invloed hebben bij zakelijke aankoopbeslissingen. Deze doelgroep is digital-minded en opgegroeid met internet en e-mail.
Maar liefst 90% van B2B-onderzoekers die online actief zijn, gebruikt zoekopdrachten specifiek om zakelijke aankopen te doen. Een heldere strategie en een goed ingerichte conversiefunnel zorgen ervoor dat de millennial eenvoudig alle benodigde informatie kan vinden – in ruil voor het achterlaten van zijn of haar gegevens. Deze gegevens worden vervolgens in het NetSuite CRM verwerkt, vergeleken met bestaande data en omgezet in een gekwalificeerde lead voor sales.
Met het ‘Triple P Design Systeem’ klaar voor de toekomst
Voor de website heeft Stefan een flexibel en schaalbaar componentensysteem ontworpen: het Triple P Design System. Alle componenten zijn zo ontwikkeld dat nieuwe ontwerpen eenvoudig kunnen worden gemaakt en snel te implementeren zijn. Dit is precies wat nodig is voor een global brand als Triple P, dat volop aan de toekomst bouwt.
Met de lancering van de nieuwe website heeft Triple P UK een visuele evolutie doorgemaakt en is het klaar om verder te groeien.
Opdrachtgever: Triple P UK
Bureau: Bureau Blanco
UX strategie, UX design, UI design: Stefan Hensing
Jaar: 2019