Gekwalificeerde leads genereren voor de B2B website van Triple P UK

Over Triple P UK

‘Improving lives, improving communities’ is de propositie waarmee bezoekers hun journey starten via de homepage van Triple P UK. Begin bij het verbeteren van 1 leven, 1 familie om zo de hele gemeenschap te verbeteren. Triple P UK focust zich op het ondersteunen van de jeugdsector (gezondheidszorg en onderwijs) door het effectief en duurzaam implementeren van verschillende interventieprogramma’s.

Door Triple P UK mee te nemen in de nieuwe strategie hebben wij ze duidelijk gemaakt dat de website het belangrijkste touchpoint is in de buyer journey. De website is ontwikkeld naar de behoeften van de gebruikers en een onderdeel geworden van de customer journey wat resulteert in kwalitatief betere leads.

Een website die leads genereert

Waar de vorige website zich richtte op C-level, is uit onderzoek gebleken dat de millennial de meeste invloed heeft bij zakelijke aankoopbeslissingen. Deze doelgroep is digital minded, opgegroeid met internet en email. 90% van B2B-onderzoekers die online zijn, gebruiken zoekopdrachten specifiek om zakelijke aankopen te doen. Een heldere strategie en conversie funnel zorgen ervoor dat de millennial alle benodigde informatie tot zich kan nemen, door het achterlaten van zijn of haar gegevens. Deze gegevens worden in het NetSuite CRM opgevangen, vergeleken met de beschikbare data en zo omgezet tot een lead voor sales.

Met het ‘Triple P Design Systeem’ klaar voor de toekomst

Voor de website heeft Blanco een systeem van componenten ontworpen, het ‘Triple P design system’. Alle componenten zijn zo ontworpen dat je er makkelijk nieuwe ontwerpen mee maakt. Het is hierdoor schaalbaar en snel te implementeren. Precies wat er nodig is voor een global brand als je zo hard aan de toekomst bouwt als Triple P. Met de komst van de nieuwe website heeft Triple P UK een visuele evolutie doorgemaakt.

Opdrachtgever: Triple P UK
Bureau: Bureau Blanco
UX strategie, UX design, UI design: Stefan Hensing
Jaar: 2019