Redesign van de landingspage voor de nieuwe actie, Nuon Topdeal
Nuon is de energieleverancier van ruim twee miljoen klanten in Nederland. Voordelige of duurzame energie? Zekerheid of standaard energie? Nuon kan het allemaal leveren. De consument doet online veel onderzoek naar aanbiedingen van energieleveranciers, online worden dan ook veel (nieuwe) energie contracten afgesloten.
Redesign van de landingspage voor de nieuwe actie, Nuon Topdeal. Er hoefde geen rekening gehouden te worden met het huidige cms. De nieuwe pagina moet wel binnen de huisstijl van Nuon passen. Naast een visuele update is er ook nagedacht over de invulling van de landingpage, hoe kunnen we ervoor zorgen dat de bezoeker zo snel mogelijk converteert. Het redesign en de nieuwe indeling van de landingspage heeft ervoor gezorgd dat er enkele externe pagina’s geschrapt konden worden. Dit leverde Nuon indirect een kostenbesparing op.
Voor bezoekers wordt het geschatte maandbedrag getoond. Wil je weten hoe Nuon tot deze berekening komt, dan kan er een uitgebreid kostenoverzicht getoond worden.
Wat gebeurt er na mijn aanvraag?
Om de bezoeker inzicht te geven in het proces na de aanvraag, zijn er 4 iconen ontwikkeld die het proces verbeelden.
Oude design Landingpage
Nuon werkt al een lange tijd met een vast design voor de actie landingspagina. De belangrijkste doelstelling van deze actiepagina is het afsluiten van (nieuwe) energie contracten.