E-commerce boost met nieuw UX en UI Design voor Gaastra

Combinatie van branding en sales

De migratie naar Salesforce Commerce Cloud was voor Gaastra het moment om zowel het UX als het UI design aan te pakken van het e-commerce platform. De site moest zowel branding als sales bedienen. Een kanaal om het merkgevoel uit te dragen, de stoere zeilwereld waar ze bekend om staan, alsook de fashionable items die je ‘day-to-day’ kunt dragen.

De website heeft een duidelijk menu gekregen, waarin de gebruiker direct de ingangen ziet van de collectie. Heren, dames, kinderen, als overkoepelende categorieën en daarnaast een aparte ingang naar de veel verkochte Gaastra pro collectie en de schoenen. About us is de ingang naar merkverhaal van Gaastra.
Een mega-menu laat duidelijk de productcategorieën zien, maar daarnaast ook de themapagina’s waarin producten per thema worden getoond. Deze themapagina’s worden gebruikt in de online marketing.

Altijd de juiste maat met Fit Finder

Een goed e-commerce platform kan niet zonder filter, wanneer je een enorme lijst aan producten hebt. Om de gebruiker een handje te helpen, worden op basis van zijn fit, middels de Fit Finder, alleen de beschikbare items getoond. Dit zorgt ervoor dat een gebruiker minder snel gefrustreerd raakt en alleen de producten ziet die hij of zij past.

 

Geïnspireerd worden tijdens het zoeken

Binnen de zoekfunctionaliteit worden direct gerelateerde producten getoond in beeld. Dus zoek je op een hoodie dan zie je als suggestie de categorie ‘Hoodie sweaters in de hoofdcategorie ‘sweaters’. Daarnaast kan er ook een themapagina worden getoond als suggestie, specifiek voor de zoekopdracht. Daarnaast uiteraard worden direct de producten getoond als suggestie.

 

Opdrachtgever: Doniger Fashion Group
UX & UI Design: Stefan Hensing (Emakina)