Meer bezoekers, meer engagement met UX design voor HAIG CLUB Whisky

  • Skills: UX Research, UX Design, Wireframing, Prototyping, Information architecture, Flows

Doel

Haig Club Whisky wordt opnieuw gelanceerd en moet een wereldwijde leidende merkwebsite worden en beter presteren op KPI’s voor bewustwording en betrokkenheid.

De website moet aansluiten bij de nieuw gecreëerde merkcampagne en passen binnen het premium luxe segment. De website moet de juiste inhoud hebben, technisch geoptimaliseerd en ontworpen zijn voor een ‘mobile first’ ervaring.

 

RESULTAAT

De bezoeker wordt op de nieuwe Haig Club website verrast dankij een visueel aantrekkelijk design, met de nieuwe campagnebeelden én sterk verbeterde usability. De kern van het merk wordt gevormd door de ambassadeur David Beckham, de iconische vierkante flessen, en de kleur blauw. Wij hebben daar het ruitpatroon, wat op de flessen terugkomt, nog aan toegevoegd.

Dankzij de nieuwe menustructuur zien bezoekers nu in één oogopslag waar zij informatie kunnen vinden. Op desktop direct de ingangen tonen naar de twee producten, whisky cocktail recepten, whisky guide, verhalen en waar je Haig Club kunt kopen.

De KPI bewustwording is met de nieuwe website behaald. Het bezoek is in target maand december met 1.95% gestegen t.o.v. vorig jaar. Daarnaast hebben bezoekers meer pagina’s bekeken. Naast meer bezoekers, is ook de bouncerate gedaald 10.31%.

De KPI betrokkenheid is bereikt door meer unieke content te tonen. Whisky cocktail recepten en verschillende typen whisky zijn zoekinteresses die voor 50% van het bezoek genereren. Hoe maak je dan onderscheid met andere whisky merken? Door unieke content te serveren. Op de recepten pagina’s tonen wij hoe moeilijk het is om de cocktail te maken en de bereidingstijd. Wat zeggen influencers over de specifieke cocktail of een cocktail made by een influencer.

Opdrachtgever: DIAGEO
Bureau: Conclusion Digital
UX Design: Stefan Hensing